Zaloguj |  Zarejestruj




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Inne zaciski przód (1gen)
Nieprzeczytany postNapisane: 06 sie 2018 11:48 
a
a
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 08 cze 2018 13:20
tel.: 0
Hej,

Jakie są zaciski w 1 gen chyba wszyscy wiedzą. Chcę zmienić te 6-tłoczkowe Tokico na 4-tłoczkowe i zastanawiam się na jakie, tzn. od jakiego moto. Chcę zostawić tę samą pompę.

Kiedyś robiłem przymiarkę do tematu i mam zapisane, że pasują:

- od bandita 1200 (pompa 5/8 czyli tak jak w serii 1gen)
- od TL1000s (do tego pompa od gsxr 1000 K8, nie znam średnicy tłoka)
- (być może) od R1 (przed K4 / do K4 włącznie?)

Wiem że Lukas jeździ na tych z TL-a, jak to się sprawdza? Pasują do lag bez problemu, bez żadnej przejściówki?

Może macie jeszcze jakieś propozycje?


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Inne zaciski przód (1gen)
Nieprzeczytany postNapisane: 06 sie 2018 12:19 
king off spam box
king off spam box
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 22 mar 2012 21:02
Lokalizacja: Gostynin
tel.: 663781003
Wszystko pasuje od tl dla mnie różnica była dalej może niech Bronko się wypowie bo jemu sprzedałem
Ale tez odczułem różnice po regeneracji tych 6 tłoczkowych
Wiec po przerobieniu różnych opcji stwierdzam ze kpl regeneracja zaciskow i pompy zrobi robotę jeszcze oplot i będzie miodzio .


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Inne zaciski przód (1gen)
Nieprzeczytany postNapisane: 06 sie 2018 12:31 
a
a
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 08 cze 2018 13:20
tel.: 0
Lukas napisał(a):
Wszystko pasuje od tl dla mnie różnica była dalej może niech Bronko się wypowie bo jemu sprzedałem

W poście o zaciskach dałeś tę fotę. Co to jest i do czego?
Załącznik:
IMG_2629.JPG

Lukas napisał(a):
Ale tez odczułem różnice po regeneracji tych 6 tłoczkowych

Ja zrobiłem regenerację i nadal jest do dupy. Parę razy już je regenerowałem i na trochę pomagało ale nigdy nie było to to co mam np. w skuterze na Brembo. Chcę teraz temat załatwić raz a porządnie zamiast co sezon, dwa sezony rozbierać zaciski i regenerować...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Inne zaciski przód (1gen)
Nieprzeczytany postNapisane: 06 sie 2018 13:45 
king off spam box
king off spam box
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 22 mar 2012 21:02
Lokalizacja: Gostynin
tel.: 663781003
Mocowanie tylnego zacisku .
Apropos hebli sprawdzałeś tłoczki czy nie maja wzerow ??


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Inne zaciski przód (1gen)
Nieprzeczytany postNapisane: 06 sie 2018 13:52 
a
a
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 08 cze 2018 13:20
tel.: 0
Sprawdzałem, są gładkie. Mają odrobnę wżerów na samej górze (przy styku z klockiem) ale ta część nie pracuje w zacisku bo jest wysunięta.

Nawet jak poskładam i jest dobrze, to i tak po pół roku któryś tłoczek się brudzi i blokuje, hamulec pracuje nierówno, klocek wyciera się nierówno... i taka robota.


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Inne zaciski przód (1gen)
Nieprzeczytany postNapisane: 07 sie 2018 00:15 
king off spam box
king off spam box
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 04 wrz 2009 15:32
Lokalizacja: Warszawa
tel.: 605402234
A rowki na uszczelniacze dobrze oczyszczone ? Dużo precyzyjnej roboty jest przy odświeżaniu tych zacisków i wszystko trzeba wysmarować smarem do tłoczków. Do tego w 1gen. już trzeba we wszystkich zmieniać na stalowy oplot z racji wieku. Moje kilka lat bez zmian, klama twarda :) I zero oporów na kole, nie trą klocki o tarcze. Kilka kompletów zrobiłem według mojego i jak na razie nie dochodzą mnie słuchy, że heble siadają. :D

_________________
Mechanik motocyklowy: Suzuki Hayabusa i inne. Przeglądy, naprawy, tuning. Naprawiam motocykle po specjalistach. ECU flashing.
Tel: 605402234

Najszybsze moto w Polsce bez doładowań: 326 km/h
1/4 mili ET: 9.160 sec
1000m ET: 17.433s. Vmax 291km/h
Wicemistrz Polski 1/4 mili PPWR 2017r. Klasa Moto Drag Plus


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Inne zaciski przód (1gen)
Nieprzeczytany postNapisane: 08 sie 2018 09:11 
king off spam box
king off spam box
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 09 lut 2011 08:10
Lokalizacja: Gdansk
tel.: 607451315
Potwierdzam niema żadnej różnicy ...


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Inne zaciski przód (1gen)
Nieprzeczytany postNapisane: 02 kwi 2019 22:40 
a
a
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 08 cze 2018 13:20
tel.: 0
Dobra, mam zaciski od bandita 1200 + klocki EBC FA 145HH. Za całość dałem 400 zł (200 za zaciski, 200 za klocki).

Momenty z serwisówki od Bandita, jakby ktoś kiedyś potrzebował:

- przykręcenie zacisków do lag: 39 Nm
- śruby skręcające same zaciski (4 sztuki na imbus 6): 21 Nm
- przewód hamulcowy: 23 Nm
- odpowietrznik: 8 Nm

Pierwsza obserwacja jest taka, że wszystko pasuje, ale przewody hamulcowe wchodzą pod innym kątem. Mam Hele w oplocie i trochę się naprężyły, ale to raczej w niczym nie przeszkadza. Załączam do posta dwie foty – tokico.jpg to oryginalny zacisk, nissin.jpg to nowy Nissin, sami możecie porównać.

Druga, poważniejsza obserwacja jest taka, że nowy zestaw (zaciski + klocki) wchodzi na tarczę trochę bliżej brzegu, a tarcza jest już mocno zużyta i ma duży rant (domaga się wymiany, ale wymiana domaga się kasy, więc na razie raczej nie będzie wymiany).

Efekt jest taki, że na jednej z tarcz klocek hamuje krzywo i tylko na rancie – widzę to po tym, gdzie na tarczy jest rdza a gdzie nie ma (tarcza szybko rdzewieje a hamowanie szybko tę rdzę zrywa więc widać, gdzie klocek trze o tarczę a gdzie nie – wrzucam fotę tarcza.jpg). Wpływa to na siłę hamowania, pewnie wpływa też na grzanie się (chociaż może nie?) ale najważniejsze – efekt jest taki, że po ostrym heblowaniu hamulec robi się miękki, a po ostrzejszym klamka wpada całkowicie i hamulca nie ma. Trzeba trochę podpompować, żeby wrócił.

Początkowo myślałem, że to pompa przepuszcza, ale przy hamowaniu na postoju to się nie dzieje. Tylko podczas jazdy i tylko po względnie ostrym hamowaniu (z dużej prędkości, bo przy ostrym hamowaniu z małej prędkości to się nie dzieje). Jest jeszcze taka opcja, że płyn nałapał mi wody (stał kilka miesięcy w zamkniętym pojemniku, ale pojemnik nie był zamknięty fabrycznie, płyn był te kilka miesięcy temu otwierany) ale raczej stawiam na to pierwsze.

Zastanawiam się teraz:

a) czemu tak się dzieje? Klocek się szybko wyrabia na rancie tarczy i wpada głębiej? Zakładam, że dopasuje się to z czasem (pewnie do następnej wymiany klocków), ale nie chcę tak jeździć, heble mają być sprawne

b) co można z tym zrobić, oprócz oczywiście wymiany tarcz na nowe? Stoczenie i wyrównanie tarczy? Wycięcie kawałka klocka (tam gdzie jest rant tarczy), i tak po każdej wymianie klocków? Też do dupy pomysł i rzeźba

Macie pomysły? Za uwagi typu „trzeba było zostawić oryginalne zaciski” z góry dziękuję.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Zobacz profil  Offline
Cytuj  

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

Panel

Góra Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2016 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Design hayka.pl (based on Ercan Koc)