Zaloguj |  Zarejestruj




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Koso DB03R w hayabusa k8
Nieprzeczytany postNapisane: 29 lut 2020 15:40 
Dołączył(a): 29 lut 2020 07:57
tel.: 0
Witam,
Szukam kumatego elektronika z okolic śląska który podepnie mi licznik KOSO-03R do hayabusy k8 z 2008r (oczywiście nie charytatywnie).

Mogę przesłać schematy obu instalacji i zwrotnie poprosić o podanie które przewody połączyć, lub zapraszam do mnie - na podpięcie na miejscu. Zakupiłem kostkę połaczeniową (taką jak w liczniku motocykla).

Komentaże nie wnoszące treści związanych z moją prośbą proszę sobie darować.


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Koso DB03R w hayabusa k8
Nieprzeczytany postNapisane: 01 mar 2020 10:56 
Dołączył(a): 29 lut 2020 07:57
tel.: 0
Brak wsparcia więc napisze do czego doszedłem.
Linki do schematów:
http://kaele.com/~kashima/car/busa/GSX- ... iagram.pdf

https://kosonorthamerica.com/instructions/BA038000.pdf

Wtyczka licznika w Hayce ma 16 pinów (combination meter) i wygląda to tak (po kolei):
2- Fuel
3- Oil
4- Right
5- Left
7- NT (neutral)
8- Light
9- +B
10- Data
11- Taco
12- VCC
13- Speed
15- E (-) Battery
16- (+) Battery

w Koso mamy
Orange - L turn (+12V)
Blue- R turn (+12V)
Yellow- High beam (+12v/-)
Green- Fuel
Gray- Oil (+12V/ground)
White- N gear
Purple- EOBD
RED- Psoitive (+)
Brown - (+) po zapłonie
Black- (-)
Temp sensor- Czujnik temp
Speed sensor- czujnik prędkości
Brown/Red- RPM wire

Mój plan przewiduje połączenie jak niżej:

Orange - L turn (+12V) pin 5 (hayka)
Blue- R turn (+12V) pin 4
Yellow- High beam (+12v/-) pin 8
Green- Fuel pin 2
Gray- Oil (+12V/ground) pin 3
White- N gear pin 7
Purple- EOBD ?
RED- Psoitive (+) bezośrednio do aku
Brown - (+) po zapłonie pin 16
Black- (-) do masy
Temp sensor- Czujnik temp mam pomysł żeby sie wpiąć bezpośrednio do czujnika ECT (engine coolant temp) tylko czy biegunowośc połaczeń ma znaczenie (czy to tylko oporność - tak mi to wygląda?)
Speed sensor- czujnik prędkości podobie chciałbym się wpiąć w piny 12,13,15 (pytanie jak- który gdzie?)
Brown/Red- RPM wire wg mnie można by użyć czujnika CMP (crankshaft position sensor) ale nie mam pewności.

Wolałbym uniknąć dodawania dodatkowej instalacji dedykowanej do licznika (w zestawie), stąd chęć wykorzystania istniejących czujników. Jeśli się nie uda będę jednak do tego zmuszony.

Proszę o podpowiedź czy podany sposób połączenia nie zjara mi licznika.
Jeśli wiesz jak to ma być podpięte lub umiesz to zrobić lepiej napisz (napisz też o ew. kosztach doradztwa)- TYLKO rzeczowo i TYLKO osoby które wiedzą co piszą.

Z góry dziękuję.


Zobacz profil  Offline
Cytuj  

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Panel

Góra Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2016 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Design hayka.pl (based on Ercan Koc)